Bihar hegység, sátras motoros csavargás

2017-07-29 , Csele

Románia , Bihari hegyek , Pádis , motoros túra , BMW F650/800GS

A Pádis fennsíkon, a Glavoj réten vertünk sátrat, és onnan dózer utakon mentünk át a Biharon, érintve a Biserica Motirol-t (A mócok templomát), egészen az 1R jelzésű útig, mely Albactól (Fehérvölgytől) vezet Bánfihunyad felé.

Zozoo hívására csak ketten mozdultunk péntek délután, így összesen hárman vágtunk neki egy kis sátras kétnapos kalandozásnak a Bihar hegységbe.

Eseménytelen út után napnyugta előtt érkeztünk a Bihar lábához, ahol a Pádis fennsíkra felvezető út előtti utolsó faluban (Pietroasa -ban) kényelmesen bevásároltunk mindent amit itthonról nem tudtunk - vagy nem akartunk- magunkkal vinni, azaz vettünk egy kis hideg sört :).

A Glavoj rétet céloztuk meg ahol már rengeteg sátor állt. Ez egy szabad kemping, no wc ... no ivoviz, illetve azért ivóvíz csordogál egy fekete csőből a rétet átszelő patakba, bevállalósabbak isznak is belőle. Én is ittam, semmi bajom nem lett tőle.

A túristák gondosan vigyáznak a tisztaságra, sehol egy eldobott szemetet nem láttam. Nagy élet van, mindenki tüzel, süt-főz. Illetve majdnem mindenki, mert a réten van két-három faház, ahol lehet enni, inni. A lustábbak ott múlatják az időt.

Padis, Glavoj rét, sátrazás

Padis, Glavoj rét, sátrat verünk

Sátorverés után elindultunk fát gyüjteni (illetve igazából csak Zozoo), de aztán arra jutottunk, hogy megkérdezzük az egyik faház tulajdonosát, hogy némi aprópénzért adna-e egy öl fát nekünk abból a sokból, ami a háza mellett tornyosult. Adott :)

Padis, Glavoj rét, sátrazás, fát gyüjtünk

Az Öreg és Zozoo rendkívül jól fel voltak készülve a sátrazásra, minden apróságra gondoltak, így a környék lakói hamarosan irígykedve nézhettek bennünket, ahogy a tüzünk pillanatok alatt életre kelt, és az otthoni kerti partik komfortját megközelítő módon tudtunk hozzákezdeni a vacsoránk elkészítéséhez.

Padis, Glavoj rét, sátrazás, készül a vacsora

Padis, Glavoj rét, sátrazás, sül a kolbász

sül a kolbász

Nagyon finomra sikerült vacsoránkat a boltból vásárolt még hideg sörrel öblítettük le, és én a 10 óra körül eleredő eső elől a sátramba bújtam, és gyorsan el is aludtam.

Zozoo és az öreg még meglátogatták valamelyik kocsmát, hogy ismerkedjenek a helyiekkel :)

Reggel gyönyörű napsütésre ébredtünk.

Padis, Glavoj rét, sátrazás, ébredés

Padis, Glavoj rét, sátrazás, reggeli csendélet napsütésben

A reggelink legalább olyan profi volt, mint a vacsoránk. Én este sütöttem egy kis szalonnát is ma reggelre ügyesen (a kolbász után), ha már égett a tűz, Zozoo jóvoltából volt paradicsomunk, paprikánk, felvágottunk és az Öreg frissen főzött kávéval kényeztetett bennünket.Szuper volt na!

Padis, Glavoj rét, sátrazás, reggeli

reggeli

Reggeli után a Rachitele (Havasrekettye) felé vezető úton indultunk el, ami még nincs végig leaszfaltozva, így mi is elfelejtettük egy jó időre az aszfaltozott útfelületeket mára.

Azonban nem mentünk végig ezen az úton, hanem egy jól kitáblázott kereszteződésnél (ami már a múrvás részen volt) jobbra fordultunk és enyhe emelkedőkön keresztül végül is a Biserica Motirol -nál ( a Mócok Templománál) kötöttünk ki, ahol tavaly már jártunk együtt, csak akkor a hegy másik oldala felől közelítettük meg aszfalton ( tavalyi cikk itt ). Ez nem tévesztendő össze a Pádis fennsíkon található túrista célponttal, melyet így neveznek. Ez valóban egy templom, egy varázslatosan gyönyörű helyen a Mócok földjén.

Itt újra aszfaltra állhattunk volna, de Zozoo tovább ragozta a dolgot és egy relytekes úton egészen az 1R elnevezésű útig vitt bennünket dózer utakon, mely Albactól (Fehérvölgytől) vezet Bánfihunyad felé.

Node ezen sem mentünk ám el Bánfihunyadig csupán a Bélesi víztározóig, ahol jobbra térve újra múrván találtuk magunkat és meg sem álltunk a Tarnicai tóig, amit a Meleg Szamos völgyére épített gát duzzaszt szép nagyra.

Meleg Szamos völgye a Tarnicai gátról.

A Meleg Szamos völgye a Tarnicai víztározó gátjáról

Innen már logikus lett volna átdöntögetni a Királyhágón és szép csendesen hazagurulni. Így is terveztük, de az Öreg meg akarta mutatni hol szokta kanyartechnikáját csiszolni így Élesdnél egy éles jobb kanyart véve Szilágynagyfaluig végigmotoroztuk a vadonatúj tükörsima aszfaltot kapott - gyér forgalmú - 1H elnevezésű, végig élvezetes kanyarokkal tűzdelt utat. Igazi gyöngyszem, minden motorosnak csak ajánlani tudom!

Csodálatos két nap volt, köszönet érte a szervezőnek:

Zozoo

Zozoo, aki túrát kieszelte és vezette