A Gross Glocknertől Firenzéig

2007-08-17 , Csaba

Ausztria , Olaszország , Alpok , Észak-Olaszország , motoros túra , BMW R1200 GS

Kettesben mentünk a feleségemmel. Mindkettőnket hajtott a reneszánsz olasz városok hangulatának és műkincseinek megismerése, engem pedig még a motorozás élvezete is.

Kettesben mentünk a feleségemmel, neki ez volt az első túrája (annyira felizgatta a dolog, hogy néhányszor elaludt). Mindkettőnket hajtott a reneszánsz olasz városok hangulatának és műkincseinek megismerése, engem pedig még a motorozás élvezete is.

Olyan útvonalat próbáltam összerakni, ami az osztrák határtól a Garda-tó déli csücskéig szinte végig zöld-sárga jelzésű, szép panorámájú szerpentin. A szabadabb mozgás miatt szállást előre nem foglaltunk, kempingezéshez készültünk.

Gross Glocknertől Firenzéig

1.nap

Balatonfüredről indultunk, Rábafüzesnél léptük át a határt és ragyogó időben motoroztunk Lienzig, ami egy gyönyörű, középkori városka Kelet-Tirolban, az olasz határ mellett.

A várostól északra, úgy 70 km-re van a Gross Glockner, így mielőtt letáboroztunk volna felmentünk a Glockner meletti Ferenc-József csúcsra, innen gyönyörű panoráma nyílik a gleccserre (közúton nem lehet közelebb jutni a Glocknerhez). Az oda vezető meredek szerpentinen fantasztikus mélységek és magasságok kápráztatják el a túrázót.

Gross Glocknertől Firenzéig

Visszamentünk Lienzbe, kicsit szétnéztünk a városban aztán a kempingben letáboroztunk.

2.nap

Második nap esőben pakoltunk össze és indultunk délre, hátha arra jobb az idő. Sajnos nem így volt, reggeltől délig végig esőben és felhőkben mentünk a Dolomitok hágóin kersztül (a hőmérséklet <5 oC), de a táj így is gyönyörű volt. A Garda-tó keleti partján 40 oC körüli melegben csorogtunk végig a hegyoldal és a víz közötti (néhány helyen a sziklába fúrt) úton.

Gross Glocknertől Firenzéig

Az úticélunk eredetileg Firenze lett volna, de mivel a tervezettnél lassabban haladtunk, Veronában szálltunk meg a képeken látható kempingben, ami a Szent Péter kastély kertjéből van kialakítva. Még aznap bejártuk az óvárost (a kempingből gyalog 5 perc) egészen késő estig.

3.nap

A harmadik napon már korán ismét az óvárosba indultunk és mindent megnéztünk nappali fényben is, aztán dél körül irány Firenze.

Gross Glocknertől Firenzéig

A toscanai tájakon már teljesen sík vidéken haladtunk, az utak nem túl jók, keskenyek, kanyargósak, végig záróvonal van, egymást érik a falvak. Firenze felé közeledve már ismét hegyek vannak jó minőségű szerpentinekkel, itt már élvezetes a motorozás. Letáboroztunk a Michelangelo kempingben és indultunk is a városba. A kemping nagyon jó helyen van, a Ponte Vecchio (az aranyművesek hídja) gyalog 15 percre van.

A firenzei látnivalókról nem írok, úgyis mindenki ismeri. Késő estig barangoltunk, ettünk-ittunk, fagyiztunk.

4.nap

A negyedik napon a már bevált jó szokás szerint korán mentünk ismét a városba és sok olyan helyre bementünk, ami előző nap zárva volt. Sajnos a dóm kupolájának tetejére nem tudtam felmenni, mert több százan várakoztak és nem volt annyi időnk.

Gross Glocknertől Firenzéig

Délben indultunk Velencébe. Egy fantasztikus szerpentines szakasz után (67-es út, ezt meg kell jegyezni) sík vidék, széles út, iszonyú forgalom, hőség. A Velencéhez észak-keletii irányból benyúló kb. 70 km hosszú földnyelv Velencéhez legközelebbi csücskén, Punta Sabbioniban szálltunk meg. Azért itt, mert innen a leggyorsabb hajóval átmenni velencébe. Aznap már sajnos nem tudtunk (mertünk) bemenni a városba, mert senki nem tudta megmondani, hogy visszafé mikor jön hajó és kiírva sem volt (nem tudnak angolul). Így inkább strandoltunk a csodálatos tengerparton estig.

5.nap

Az ötödik napon korán behajóztunk Velencébe, itt sem ecsetelem a látnivalókat, mindenki ismeri. Nagy tömeg, nagy meleg, rengeteg ázsiai és csodálatos épületek. Délben hajóval vissza, még egy utolsó fürdés aztán irány Balatonfüred, Szlovénián keresztül. Szlovéniában már autópályáztunk, hogy gyorsabban haladjunk. Idegesítő volt, hogy lépten-nyomon meg kellett állni a kapuknál fizetni, nem volt benzinkút (csak egy a közepén, de ezt sem jelezték előre), többször megszakadt az autópálya (vagyis inkább autóút). Este 9 körül léptük át a határt Lentinél, 11 körül Balatonfüreden voltunk.

Gross Glocknertől Firenzéig

Kb. 3000 km-t tettünk meg, így mire hazajöttünk Debrecenbe 10000 km lett a motorban és vinni kellett a kötelező szervizre. Ezért nem mentünk el Rómáig, San Marino is kimaradt, de nem baj, majd egy másik alkalommal...
Sajnos láttunk három halálos motoros balesetet is, a feleségemnél órákig tartott a megrázkódtatás.

A legszebb természeti képződmény ahol jártunk a Gross Glockner, a legszebb épített hely pedig vitathatatlanul Verona volt!