Enduróval a Bihargerincen

2012-07-01 , Csele

Románia , Bihar gerinc , Erdély , enduro , motoros túra , offroad , Honda Crf230F , Suzuki DRZ400

A Nagymező-havas és a Vigyázó között nyúlik el a Bihar gerince ... legalábbis a téli gyalogtúrák alatt látottak alapján így gondoltam :)

Sikerült vasárnapra összeszervezni a kisbarangolós motorokkal rendelkező csapatot, és hajnali 4-kor már úton voltunk Biharfüred felé, hogy az esti EB döntőre már itthon is legyünk.

A terv az volt, hogy Biharfüreden a szállodától indulunk, felkaptatunk a Nagymező-havasra és onnan az Istenek-havasa felé indulva végigmegyünk a Bihar-gerincen egészen a Vigyázóig. Ez a szép kifli alakú út kb 35-40km - a térképem szerint - lényeges szintkülönbségek nélkül, gyönyörű panorámával.

Biharfüred Hotel Ladolina

A téli túrákon fogalmazódott meg bennünk ez a gondolat, mivel ott láttuk, hogy motoros szánokkal könnyedén sepernek ezen az útvonalon. A hó által épített hibátlan sík utakra nem is számítottam, de bíztam benne, hogy az OpenMaps -en jelzett szekérút létezik és járható.

A biztonság kedvéért felhívtam Istvánt (aki Magyarremetén a szállásadónk és a vezetőnk is volt tavaly), hogy rákérdezzek neki van-e személyes tapasztalata. István lakonikusan csak annyit mondott, hogy az út járható, de nem veszélytelen :) ... és én már tavaly megtanultam, hogy amit István mond az se nem több, se nem kevesebb a valóságnál, így kellő óvatossággal és sok kíváncsisággal telve indultunk el.

Mezőhavas felé, kaptató

Istenek havasa felé

A Mezőhavas előtti - már ismerős - köves kaptató ismét leszívta az energiám nagy részét, de onnan már valóban járható úton haladtunk tovább szinte a Vigyázó lábáig, ahol azonban a gerincnek vége szakadt és egy völgyön kellett - volna - átkelnünk a Vigyázó tömbjére. Ez már nem hangzott túl jól, de még bevállaltuk. A térképen jelzett szekérút egyszercsak felszívódott, egyszerűen köddé vált.

Mezőhavas

Bihar gerinc

a Vigyázó előttünk

Találomra egy fakitermelés csapását követve haladtunk a völgyben lefelé, de a GPS -en láttam, hogy ez totál rossz irány lesz, mert merőlegesen megyünk lefelé a völgybe, és a völgy aljából nem vezet felfelé jelzett út. Vizünk ekkorra már teljesen elfogyott. Rövid tanácskozás után úgy döntöttünk, hogy visszafordulunk.

visszafordulunk

Visszamásztunk a gerincre, és a két Zákány fiút követve - akik kozmikus sebességre kapcsoltak:) - öregesen pirickázva, a tájban gyönyörködve visszacsorogtunk a Csodaforrásig.

Tolvajkő

Biharfüred, Csodaforrás

utánfutón a kisbarangolók

Összesen csak kb 60km-t(!) motoroztunk, de az élmény felért egy Magyarország-kerüléssel.

Ha kicsi pénzből jót akarsz motorozni, akkor neked is javaslom egy könnyű kisbarangoló beszerzését, mert te is látod, hogy ez jó:)