Nagy-Bihar csúcs

2012-01-07 , Csele

Románia , Bihar , Erdély , bakancsos túra , hótalpas

Bakancsos, hótalpas ... szóval olyan 'igazi' téli túra volt.

Bakancsos, hótalpas ... szóval olyan "igazi" téli túra volt.

Galbena településről indultunk, kb800m-ről. A kocsit a Montana Panzió előtt hagytuk.

Jó tempóban indultunk el fölfelé a kék turistajelet követve, még hótalpak nélkül. A hó hamarosan azonban olyan mély lett, hogy csak nagyon lassan és nehezen haladtunk előre, így mégiscsak felvettük őket. Életemben most volt rajtam először ilyen szerkezet, és elég sokat szenvedtem az elején. Mindig leesett a lábamról, még lépni sem tudtam rendesen. Miután megszoktam (és megtanultam rendesen felkötni) már élvezet volt vele a havon járni.

A gerinc közelében felhőbe értünk, mely elkísért bennünket a csúcsig. A gerincen és a csúcson(1849m) -22fok és erős szél volt, így sokat nem időztünk ott. A toronyba bekopogtunk ugyan, de az őr nem mutatott hajlandóságot arra, hogy beengedjen bennünket. Ettünk pár falatot a bejárat előtti szélmentes zugban és ittunk egy kortyot Janó - jó forró - forralt borából.

A gerincen haladtunk tovább, követve a piros jelzést, illetve - a tejfel ködben - leginkább csak a GPS-en lévő jelét:)

Szerencsénkre alig fél óra múltán elfújta a szél a felhőket és gyönyörűen kisütött a nap. Csodát láttunk!!!

Kiélvezve az igazi csúcsélményt elindultunk vissza a kocsihoz, ahová sötétedés után értünk le.

Összesen 19km volt a táv és kb1100m a szintemelkedés.

A Montana Panzióban még ettünk egy csorbát (bár szerintem inkább bableves volt az), és ittunk egy sört a jól sikerült túra befejezéseképpen.

Köszönöm a Borostyán Túraklubos srácoknak, hogy részt vehettem rajta!

NagyBihar-csucs

Nagy Bihar csúcs, hótalpas téli túra