A Duna partján a Déli-Kárpátokban

2010-11-06 , Dany

Románia , Déli-Kárpátok , Duna , Erdély , Retyezát , motoros túra , BMW R1200 GS

Újmoldova előtt megpillantottuk a hőn áhított Dunát. A hatalmasra szélesedett folyó lenyűgöző látvány.

Csele barátom unszolására " Imre ezt meg kell írni"  tollat ragadtam és megpróbálom valamilyen szinten átadni azokat az élményeket, amit átéltünk a hét végén.

Hogy is  kezdődött? Péntek reggel ébredés után Katának szép Csokonai verssel kedveskedtem. Mit mondjak nem fogadta kifakadó örömmel.
No gondoltam "itt -e lágy hurok pengetése nem vezet sikerhez". /én pedig szeretek ébredés után sikeres lenni/. Mit szólnál ha egy kicsit keményebb vonalat vennék fel ,és holnap NOVEMBER 06-án szombaton elindulnánk egy laza 1000km-es túrára. Ez már tetszett.
Reggel gyönyörű napsütésben nekivágtunk a déli kárpátoknak.
Az út eleje elég unalmas volt.
Nagyvárad -Arad. Ráadásul pár kilométerenként javítják  az  utat  és, jelzőlámpás irányítás volt. Temesvár ... kihagyható élmény óriási kamion forgalom.
Temesvár után  Resicabánya  felé  vettük az irányt.  Itt már úgy éreztem érdemes volt útra kellni. Resicabányát  elhagyva hajtűkanyarokkal tarkított látványút fogadott.
Nem igazán tudtuk felmérni mennyi idő múlva érkezünk meg a szállás helyre, amit,  Újmoldovában  néztem ki mert a térkép sárga színnel jelöli. Ez a szín is tud meglepetést okozni. De csodálatos jó minőségű úton haladtunk.
A román-szerb határ átkelő mellett  olyan fazonokat láttunk , nem volt kedvünk megállni. " használt autót nem vettem volna tőlük...:D"
Újmoldova  előtt megpillantottuk a hőn áhított Dunát.
A hatalmasra szélesedett folyó lenyűgöző látvány.

Rövid pihenő után úgy döntöttünk,/16 óra magasságában/ mégis tovább indulunk  hisz még egy órán át világos van.
A táv , amely közvetlenül  a part mellett halad Orsováig kb:110km.
" Sötétedésig éppen belefér" Kövér gáz és már indulunk is. Szenzációs partszakasz 600-800m-es hegyek között kanyarogva a völgyben  közvetlenül folyó mellett-úgy hogy a víz nyaldossa a fém korlátot" már ahol van.
Az út remek, festői  ,tökély . Látom időre érkezünk.

Kanyarban feltűnik egy autó/azt hiszem DÁCIA- mi más! /Ez még önmagában nem hír, az viszont , hogy az én sávomban  az már igen.
Hála az égnek  ,mert egyszerűen vége a jó aszfaltnak és egy akkora lyuk, hogy még én is megijedtem tőle. Ha az a jámbor nem jön át sávomba, biztosan versenybe szálltam volna Csele felni gyűjteményével. Aztán újra jó út következett aztán rossz ez így váltakozott egészen Orsováig.
A város előtt sikerült szállást találni ... egy új panzióban a Duna part mentén.
A hely minőségéről annyit a pálinkát kancsóban hozták két pohárral.

Reggel korai ébredés, magyar idő szerint 8órakor, kávé, és tűz...
Hamar rájöttem mekkora pancser vagyok. "Bezzeg a Csók"-annak van a csizmaszárban kalapács a kóbor kutyák ellen. Én persze satnya szerszám kereskedő nem hozok.
Kaptam is Katától rendesen. "bezzeg a Csók".
A reggeli hideg hamar az arcára fagyasztotta a szót :D. Karánsebes irányába botorkáltunk  hol napsütésben, hol deres úton. A környék mese. Fatelep jobbról, meg kell állni végre fotózni, mit mondanék különben  Cselének?

Jól is  esik egy kis mozgás hiszen fázunk csak november van.
Karánsebesben reggeli a helyi pékségben, majd kávé kocsmában..... Mozdony szőke van elég, egyedül a tej fehérlik a kávé mellet.
Indulás Hateg felé mert itt nem jó. Jó a jobbik.
Egymást érik a települések, széles főút jó ívű kanyarok. Húz a BÖMÖS ezerrel. "Utálom ezt az érzést" :). Hateg előtt jobbra kb 40km fehér útat jelez a térkép - no jól jön egy kis off-road. De ez nem igaz. Egy sáv, Festőien gyönyörű  út vezet fel 2482m-es Retyezát csúcs mellé.. No de hoppá  a  hegytetőn lévő völgyzáró gát nem szokásos módon van megoldva /nem a függőleges betonfal, hanem sziklás és ezen lépcső vezet fel./ !!! Atya ég !!!!
Próbálom Katát lebeszélni, hogy az Achillesem még nem...,de sikertelen.

Már  első lépések a horganyzott létrán. Ez rendben, ez a  szakasz nem is nehéz....rosszabb lett. Beton acélból összetákolva szögvassal, és az egész kb 30-as  talajba vert acél rúdhoz hegesztve. MGP  barátom a sírást kezdte volna el a látványtól.
A volt szakma tanárom pedig új hegesztési módszereket ismerhetett volna meg.
Ezen a végeláthatatlan ingó lépcsőn haladva arra gondoltam ha most nem fotózom le az égig érő paszulyt akkor soha.
Az  vigasztalt ,  Csele megpukkan irigységében , mert nekem meglesz a paszuly.
Tévedtem, paszuly nem volt , de volt olyan fotó téma amit kár lett volna kihagyni. Mellesleg autóval is fel lehet jönni .... persze csak a gyáváknak:)

Achillesem  rendben ,egy szót sem a kezelő dokiknak.
Vissza a motorhoz nem lopták el. HURRÁ!!! Igyekszünk Hategba , semmi barangolás, mert a benzin már fogytán, de a moci éppen beosztja.

"Szerintem  jó motor a BMW".
9km-re elegendő még maradt a tankban... mondjuk "tank"  you :)))
Megállás nélkül hazáig, az utolsó 160km-en már igen csak fáztunk.
Jó lenne haza érni! Újra otthon! A fiam barackolóval vár. Nem nagy dolog ,de nekem jól esik.
Szeretném újra átélni veletek ezt a remek kb1050km-es utat, talán három nap kényelmesebb tempóval.
Jövőre veletek ugyan itt!