Alpok 2006

2006-06-16 , Csele

Ausztria , Olaszország , Szlovénia , Alpok , Julia Alpok , Karintia , evezős , motoros túra , BMW R1150 RT

Alpok, GrosGlockner, Barangolo motorosok

Városunk motorozni is szerető prominensei egy nagyob túrát szerettek volna tenni, melyre engem is invitáltak. Többször is találkoztunk a lehetséges utirányokat latolgatni. Szóba került Korzika, Olaszország, Szlovénia, Ausztria.

Sok tervezgetés után - kompromisszumként - a végső terv csillagtúra lett: cél az Alpok déli része. Szállásunk a WeißenSee partján volt, kb 70km-re Villach után, Ausztriában.

1.nap (odautazás, 850km)

Gyülekezés a Viktória előtt.
Robi egész héten lázas, így az utolsó pillanatig bizonytalan, hogy jön-e. Végül telefonál: jön de csak később indul utánunk Kálmánnal együtt. Lajos (városunk polgármestere) szintén üzen: majd csak holnap jön. Surdáék Robiékhoz fognak csatlakozni. Szóval nem igazán áll össze egy csapattá a társaság, és ez sajna így marad a túra végéig.

Hiába no ... itt mindenki főnök.

Na deee...........reggel 8óra!!! .... Induluuunk!!!

Hosszú és unalmas út áll előttünk. Ráadásul kicsit tartok tőle, hogy Haász Feri 500-as kawasakija és Kuszkó Sanyi csak erre az útra bérelt 800-as suzuki chopere nem fogja tudni tartani a tempót. Mindkettő alaposan rácáfolt erre az egész út során. (Mondjuk az Pestig már ki is derült, hogy Sanyi suzukija nem bír ki 200km-t sem tankolás nélkül, ezért külön tartalék benzines kannát kellett cipelnie:)

Klagenfurtig ahol lehet pályán megyünk. Innen - mivel időnk is és kedvünk is van - letérünk a pályáról. Végre előttünk egy kis kanyargási lehetőség. Már éppen el akarjuk engedni a lóerőket, amikor Mezősi Jancsi bejelenti a hondájával van valami gáz, nem tud tovább jönni. Na ez szuper. Mindenki ledermed, hogyan tovább. Szerencsére Sanyi hidegvére megment minket: észreveszi, hogy csak egyszerűen lerázódott az akkusaru. Gyors csavarhúzás és húzunk tovább.

Este 9 után érkezünk meg a szállásra. Még le sem csatolunk mikor előkerülnek a pálinkás üvegek. Robiék különítménye így talál bennünket. Még vacsit is kapunk a szálláson. Meg sört is:) Kitűzzük a másnapi célt: GroßGlockner!

2.nap (360km, GroßGlockner)

Reggel futócipő fel, Jani barátom még javában alszik. Felfedezek egy király kört a tó körül, alig 5km és gyönyörű panoráma kisér végig... Ezután minden reggel futok egyet rajta. Az idő gyönyörű. Futás után paradicsomi érzés a kellemes hőmérsékletű tóban megfürödni.

A reggeli bőséges, nem fukarkodnak vele az osztrákok. Lassan szedi össze magát mindenki a tegnap esti lazítás után. Reggel 10.30-kor végre indulásra kész a csapat. A nap hét ágról süt. Igazi felhőtlen Glockner-túra időnek igérkezik. Hát akkor rajta!

Hamarosan ráfordulunk a 107-es útra. Arra az útra, amelyen minden motorosnak végig kell mennie! Ezen a napon leveszem a féket a lóról, had fusson szabadon! Elképesztően gyönyörű a táj! Ilyen szerpentineken motorozni ???!!!! ...... motoros álom:)))

Vagyis ilyet még álmomban sem gondoltam volna. Aki feljött nem bánta meg az tuti.

Szó szerint vigyorogva motorozom végig :)))

Csúcsélmény az EdelwießSpitz-en.

Szinte meg sem állunk a Zell am See-ig. Fürdeni volna jó, de sajna nem hoztunk magunkkal fürdőgatyát... soha többet ilyen hibát!

Még várunk egy darabig Robiékra akik rendre elmaradoznak tőlünk. Majd elindulunk a szállás felé. Szerencsére csak összefutunk, de aztán megint hiába várjuk őket a következő letérőnél. Alternatív utakon motoroznak haza. Értesítés persze nuku. A hazaúton kapunk egy nagy esőt is, mire észbe kapok Albiék is elhúznak. Végül csak Jani barátom és Kuszkó Sanyi társaságában érkezem haza.

Este a szokásos sörözés. Már kellőképpen laza a hangulat. 10 is elmúlik. Lajos még mindig NEM érkezett meg. Azt hiszem lehetetlen, hogy tök egyedül utánunk motorozzon. Végzetes hibát követek el amikor beszólok a társaságnak: "Kinyalom a Robi seggét ma este, ha Lajos megjön!" Jót röhögnek, és erősen készülnek az attrakcióra, én pedig innentől kezdve reszketve rezzenek össze minden motorhangra. Végül 11 körül boxer brummog be a szálló parkolójába, ... és én tudom, hogy nehéz estém lesz.... ajjjajjj :)))

(bár nagyon örülök annak, hogy Lajos valóban csatlakozott, mert mint kiderült erősödtünk vele)

Nem ragozom a dolgot. Kaptam az ívet rendesen. Őrült szerencsémre Robi nem vállalta be a dolgot.
.............................Ezúton is hála érte. :))) .............................

Másnapi cél: csavargás Olaszországban, Tolmezzo környékén.

3.nap (200km, Tolmezzo)

Szép kis hágón keresztül megyünk át Olaszországba. Az olasz utak borzalmasak. Hiába megyünk szép szerpentineken nem lehet döntögetni. Egyszercsak Lajos fölmutat: oda felmegyünk!... és fel is megyünk, bár a felvelé vezető út a végén egy kicsit terepes jellegű :)

Fennt gyönyörű kis temetőt találunk.

Ja és este "otthon" Janival és Lajossal átússzuk a tavat ----,,, igaz, csak keresztbe ;-)

4.nap (260km, Szlovénia)

Csak reggel döntjük el: a mai cél Szlovénia.
(Albi, Árpi és Géza külön utat választ. Ők észak felé veszik az irányt.)
Kánikula van. Nem hagyhatjuk ki a Soca-t, raftingolni is fogunk. 1 órára lebeszélem a túrát Bovec-ben. A csapat nagy része azonban még mindig bizonytalan akarja-e. Időhúzás. Persze a végén csak négyen vállaljuk be. Mivel az idő már nagyon elszaladt - 12 óra körül jár - leválunk a többiekről és nekivágunk a Kranjska Gorából induló és az I.Világháború alatt épült hágónak Bovec felé. Nekilódulunk, de rögtön az elején kényszerpihenőt kell tartanunk: egy hidat javítanak elöttünk.

A hágó tetején lélegzetvételnyi szünet ... ..... a látványt kihagyni vétek ...... és tűz tovább. Jót motorozunk lefelé.

13óra után kicsivel futunk be a Soca-Rafting irodája elé, ahol lepakolunk és megkapjuk a felszerelést. Terepjáróval visznek le a partra, ahol átöltözünk, fejünkre kapjuk a hajót és irány a víz.

Alpok, GrosGlockner, Barangolo motorosok
Jól esik a hőségben a jéghideg víz.

Robiékkal Bovecben van randevú, de ezúttal sem jön össze. Valahová másfelé vették az irányt.
Mi tovább megyünk Kobaridba, ahol megnézzük az I.Világháborúban itt az Isonzó (alias Soca) partján lezajlott - több mint 2 évig tartó - szörnyű csata emlékére létrehozott múzeumot. Filmet is vetítenek nekünk magyar nyelven. Sokat okulok. És az érzés is "átjön". Visszafelé Olaszországon át a jobbik hágón megyünk. A hágó útja jó minőségű. Élvezet rajta motorozni. Egy estebédre Lajos javaslatára megállunk Tarvizió egy hangulatos éttermében. Itt bevárjuk a csapat nagyobbik felét.
Este 11 körül keveredünk haza a szállásra. Albiék már aggódnak is értünk....Igazuk van. Elfelejtettünk életjelet adni magunkról.

Lajos másnap reggel leválik rólunk és egyedül hazamegy.

5.nap (170km, Faaker See):

Reggel szokásos vacilálás: merre menjünk. Albiék elhúznak délre az olasz tengerpartra. Én meg szeretném nézni a vízesést Kremmel-nél. Ez cc.400km-es túra. Nincs nagy lelkesedés. Surda szelíd szava meggyőz. Ma ne menjünk olyan nagyot. Nagy a hőség. Így végül a Faaker See felé vesszük az irányt.
Elöbb azonban be kell mennünk Villachba, mert Kálmán dobozának eltörött a kulcsa. Kis sértődés is van a dologból, mert én úgy gondolom ehhez nem kellene az egész csapatnak díszkíséretet adnia.
Gáspár Józsi elköszön: ő egész nap motorozik Szlovéniában.
Nem baj a végén ha nehezen is, de mindenki megtalálja a DorfHotel Seeleitn-t, ahová eredetileg terveztem a szállásunkat.

A víz isteni. Tiszta és nem túl hideg. Kánikulában kevés jobb hely van a világon. Egy laza vacsora a Tabor hegyen, ahonnan ilyen kilátás nyílik a tóra.

Irány vissza a szállásunkra.
Este még egyszer összejön a csapat, rendezzük a számlát a szálláson és már a hazautat tervezgetjük.

6.nap (hazautazás)

Másnap 800km erőltetett menet haza.
Janival korán elindulunk, hogy a magunk megszokott tempójában tudjunk hazajönni.
Végig kánikulában motorozunk hazáig. Kora délutánra szeretteim között vagyok.